Islam Itu Indah

Lembaran Kasih

Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.

[Advertorial] Bengkel Mihrab Cinta : Hidup Bertuhan



Keperluan tentang ketenangan dan kekuatan spiritual mula dirasai bukan sahaja dalam kehidupan harian bahkan dalam dunia perniagaan dan persekitaran korporat.
Dalam Bengkel MIHRAB CINTA Hidup Bertuhan, kami melatih peserta bagaimana mengembang dan menggunakan kekuatan jiwa dalam membentuk kepimpinan yang mantap dan efektif, sehingga mampu menguasai sebarang keadaan dan dalam masa yang sama meningkatkan produktiviti serta kesihatan secara menyeluruh.
Inilah subjek utama dalam Bengkel MIHRAB CINTA Hidup Bertuhan yang kami anjurkan. Hasil rumusan dan pengalaman mendalam Dr. Azhar, yang merupakan pengasas dan pembimbing utama (Master Trainer) Program Soul Power dan Spiritual Intelligence (SQ), terciptalah satu kaedah yang amat praktikal dan efektif menggunakan kaedah Minda Super Sedar (Super Conscious Mind).
Let it be known in recognition of being the first Malaysian, and probably the first NLPer to introduce Spiritual NLP with detail explaination on how brainwaves work in NLP. The spiritual aspect and approaches by Dr. Azhar has made the ever powerful NLP even more dynamics and effective!
Dr. William Horton, Pengasas NFNLP
Salah satu daripada punca kemerosotan kesihatan yang utama adalah disebabkan oleh tekanan (stress). Kajian mendapati 80% hingga 90% masalah kesihatan dan penyakit berpunca daripada tekanan. Justeru ramai di antara kita mengambil pendekatan yang difikirkan terbaik seperti bercuti dan sebagainya.
Namun, ramai yang kurang menyedari bahawa kedamaian sebenarnya berada di dalam diri, dan persoalan yang lebih utama ialah bagaimana untuk mencapainya dan memahaminya dengan lebih lanjut.
Minda Super Sedar
Perlu diperjelaskan di sini bahawa program ini BUKAN sebuah ceramah motivasi. Berbeza dengan program motivasi biasa yang lebih memfokuskan kepada penggunaan Minda Bawah Sedar dalam membentuk minda yang positif, kursus SQ Soul Power yang berteraskan kepada kaedah Minda Super Sedar, melatih peserta menggunakan keupayaan Super Conscious Mind yang dapat memberi impak secara langsung kepada jiwa.
Kajian telah membuktikan bahawa minda yang Positif tidak akan berkekalan sekiranya jiwa tidak Positif, tetapi jiwa yang Positif akan menjamin minda yang Positif 100%!

10 Sebab mengapa ANDA mesti menyertai bengkel ini :

01Meningkatkan produktiviti dan kualiti peserta melalui kekuatan jiwa
02Mempertingkatkan keyakinan diri peserta serta menanam semangat juang yang tinggi
03Melatih peserta membuat keputusan yang tepat (spiritual decision making) dan penyelesaian masalah (SQ problem solving)
04Membentuk sifat kepimpinan peserta yang berkarisma dan disegani
05Membentuk daya kreativiti peserta yang tinggi
06Menanam sifat positif kekal dalam diri setiap pemimpin
07Melatih peserta mengolah kekuatan jiwa dan merasai erti sebenar hidup berTuhan
08Memastikan etiap tindakan yang diambil tepat dengan daya intuitif yang tinggi
09Meningkatkan keupayaan tubuh secara fizikal dan mental, daya tahan penyakit, awet muda serta lebih bertenaga
10Berupaya meningkatkan kreativiti serta mengajar teknik berfikir di luar kotak fikiran untuk penyelesaian masalah

0 pendapat:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

IKLAN